tisdag 27 januari 2009

Nu har jag bestämt mig...

.
Nej, det är klart att jag inte ska lägga ut på Kapitel1. Självklart ska jag fortsätta hoppas på att något förlag ska nappa på det jag slitit med så länge, alla timmar framför laptopen och alla timmar med en manusbunt i min hand, som jag läst, redigerat, skrivit om och läst igen. Jag tror ju på mitt manus, annars skulle jag ju inte envisas med att skicka det till olika förlag. Men det är ju sååå drygt…. att vänta på svar. Förlagen använder verkligen sin tid till fullo. Fick svar av ett förlag som skulle ta hösten på sig att fundera över manuset…hösten ja…det är vinter nu, och fortfarande inget brev i lådan. Det är väl i och för sig bra, det är ju egentligen ett telefonsamtal jag väntar på :-) Idag skickade jag iväg en ny lunta med lantbrevbäraren, och eftersom jag hade köpt på mig alldeles för mycket julfrimärken i julas, så fyllde jag papperspaketet med sådana. Ja, vem vet, det kanske får upp ögonen hos någon förläggare, haha.
.

4 kommentarer:

  1. Du ska se att det löser sig men ligg på. Du vet självaste Astrid Lindgren blev nobbad på första förlagen.

    Jag tror också på dig :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så spännande! Håller med föregående talare. Skicka ut massvis med manus! Man måste ligga på och skicka ut många. Det går inte att skicka ut ett eller två och vänta på att de ska svara. Då kan man ju få vänta på svar i flera år!

    kram
    Karina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du har gjort ett klokt val. Fortsätt skicka ut ditt manus till olika förlag och försök känna ett lugn i att det nu är ditt manus som ska jobba för dig och inte som när du skrev det, du som ska jobba för ditt manus. Ha förtröstan och tillit till ditt idoga arbete. Nu cirkulerar ditt manus därute på olika redaktioner och läses och bläddras i och tummas på. Snart får du svar och jag tror stenhårt på att rätt vad det är så kommer det ett jublande JAAAAAA!. Har mina dubier när det gäller Kapitel 1 och liknande. Att lägga upp sitt manus där är ju en publicering. Kan inte det påverka andra förlag negativt? I alla fall om man lägger ut en hel bok som vissa gör? Det är ju trots allt Piratförlagets sajt, eller hur?
    Jag kanske bara är paranoid.
    Stor kram, Lina.
    http://skrivarlya.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för era värmande ord, som peppar mitt självförtoende.

    Lena: Ja, det var väl självaste Bonniers som refuserade Astrid. Självklart ska jag ligga på, nu jäklar ska jag ge ut en bok i år :-)

    Karina: Jag skickar iväg ett då och då...synd bara att det är så få som tar emot på e-post, men jag förstår ju det. Men det har gått några färgpatroner och porton :-)

    Lina: Ja, det kändes faktiskt helt fel att lägga ut på kapitel1 när jag tänkte efter ordentligt. Mitt manus förtjänar bättre :-) Och jag tror också att det kan inverka negativt hos andra förlag. Vad härligt det låter, att manuset ska jobba för mig nu... men ja, så är det ju :-)

    Stor kram till er alla tre, och tack igen för era värmande kommentarer. Och inte minst, så önskar jag er lycka till med era manus och bokprojekt.

    Kram
    Victoria

    SvaraRadera