fredag 23 januari 2009

Det tar sig...

.
16 561 ord


95 221 tecken


14 kapitel



Jorå... inledningen är satt, spänningen är satt i rullning och utredning pågår. Intrigerna och konflikterna hopar sig och persongalleriet har tagit form. Nu börjar det bli roligt att skriva uppföljaren, fastän skrivflödet måste stanna upp då och då för researcharbete. Men det känns riktigt bra, det är nu historien börjar ta form, från att ha varit ett litet frö av små tankar. Korta frekvenser, som spelats upp i min hjärna, och som nu sätts in i ett sammanhang. Jäklar vad det är roligt att skriva deckare.
.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter. Är så fascinerad av er som skriver deckare. Tycker det verkar så svårt att hålla reda på alla detaljer i intriger och brottsutredningar. Att inte avslöja för mycket och samtidigt inte för lite. Själv skriver jag på en "vanlig" roman och tycker det är nog komplicerat vad gäller att hålla ihop historien. Du har en väldigt trevlig blogg och det är inspirerande att titta in här och ta del av dina erfarenheter av skrivandet. Håller tummarna för att du får napp på något förlag snart. Nu när jag läste dagens inlägg fick jag själv ny kraft. Tack för det. Ska skriva en stund nu innan jag lägger mig.
    /Lina på Öland
    http://skrivarlya.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Lina: Tack för de fina orden om min blogg. Vad roligt att den kan inspirera andra skrivande människor, det är det som är huvudsyftet med min blogg, att komma i kontakt med likasinnade och peppa varandra:-)
    Visst är det mycket att hålla reda på när man skriver deckare. Och när det går allt för länge mellan skrivstunderna, så måste man gång på gång läsa in sig och komma ihåg alla planteringar. Men nu har jag lärt mig att ha flera dokument öppna parallellt med mitt manus, där jag hela tiden antecknar mina planteringar och cliffar, och var jag ska lägga in dem senare i boken. Det underlättar en del, när trådarna ska knytas ihop framåt slutet kan jag lova. Ett tips!
    Lycka till med din roman, naturligtvis blir jag nyfiken och kommer att titta in hos dig då och då :-)

    SvaraRadera