söndag 27 april 2008

Till min son

Denna dikt skrev jag för två år sedan. Den handlar om, och är tillägnad min son Albin:


KÄRLEK

Jag är så stolt,
när jag ser dig ta för dig av livet och att se dig,
gå din egen väg.

Jag blir varm i hjärtat,
när jag ser dig vandra omkring i din egen värld,
omsluten av dina tankar.

Jag finner ro i själen,
när jag ser hur trygg och säker du är,
och att få finnas där för dig.

Du är så söt,
när du putar med din mun och säger,
jag vill ha en puss.

Mitt hjärta smälter,
när du ser mig i ögonen och säger,
jag älskar dig.

Du kramar mig,
när jag behöver din tröst och du säger,
det går bra mamma.

Du är så vacker,
när jag ser dig gå med nallen under armen,
för att krypa ner under täcket.

Du är så fin,
när din kind träffar kudden och du säger,
puss och gonatt.

Jag klappar din kind,
stryker ditt hår och älskar dig,
mer än allt i världen.

Gonatt mitt älskade barn

1 kommentar: