torsdag 4 december 2008

Beroende...

...av Yoga. Denna fantastiska träningsform, som får en att må bra en stund. Yoga ger en stund för sig själv, där man kan fokusera på sig själv, där och då. Vem behöver inte det ibland?
Jag är något av en periodare vad det gäller Yoga, men just nu är jag inne i en yogande period, och jag njuter. När ryggen börjar värka vet jag att jag gjort för lite Yoga, den gör nämligen undervärk för ovan nämnda problem. Det är så otroligt skönt och avslappnade, samtidigt som det ger kroppen en riktig genomkörare vad det gäller både styrka och smidighet.

Som för många småbarnsföräldrar så är tiden en bristvara, så även för mig. Och av den anledningen har jag hittat det perfekta sättet att hinna med min yoga. Framför teven. Perfekt, har jag en halvtimme över rullar jag igång filmen, inga resor, inga tider att passa. Kan det bli mer avslappnat?
Anette Lefterow, min absoluta favorit vad det gäller Yogainstruktörer på film. Hennes filmer får en verkligen att slappna av, och skapar en närhet till henne som instruktör, trots teverutan emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar