tisdag 24 februari 2009

I veckan...

Tant Brun utmanar och jag svarar…

…ser jag: fram emot efterlängtad skidåkning i Åre tillsammans med sonen
…lyssnar jag: på min sons prat om hur Titanic sjönk
…läser jag: magasin Åre
…surfar jag: knappt alls
…äter jag: alldeles för mycket godis
…dricker jag: kaffe, vatten och förhoppningsvis några glas rött framåt helgen
…jobbar jag: tar hand om gårdens tackor inför deras lammningar
…bävar jag: ingenting faktiskt…
…måste jag: förbereda resan till fjällen och ta hunden till veterinären
…njuter jag: av snö… snö… snö och barnen såklart
…skrattar jag: tillsammans med sonen över att snart vara på väg…
…tänker jag: på hur lyckligt lottad jag är som har en fantastisk man och två ljuvliga barn


Nu utmanar jag Anna, Nathalie, Karina och Lina. Tänk över veckans händelser och dela med er om ni vill…

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen utmaningar. För då får man reda på lite mer om bloggaren. Kul att du ville vara med. Och det pirrar lite i magen när jag läser att din pojk babblar om Titanic, det får mig att undra över vad min kommer att babbla om ;). När reser ni?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är spännande att se vad de blir av de små. Min stora babblar oavbrutet om allting, och han kräver ordentliga svar på sina frågor (inte alltid så lätt att ge):-)) Men just nu har han som sagt snöat in på Titanic, varför svängde inte båten? varför sjönk den med fören och inte åt sidan? etc. Det har hållit på några veckor nu, så det börjar bli aningen tjatigt :)
    På lördag drar vi norrut, en sisådär 70 mil, så det blir några timmar i bilen, men oj så det är värt det.

    SvaraRadera
  3. nskar dig och sonen en riktigt härlig vecka i Åre! Vad kul att äntligen få komma dit och kasta er ut i pisterna...haha och ha det mysigt på kvällarna trötta och belåtna :)

    Du får hälsa till totalskidskolan om du ser dem....hahaha så länge sedan jag träffade dem så det är väl bara själva grundaren Anders Olsson som kommer ihåg mig :) Han åker själv sitski.

    Sv. Absolut, jag tänker komma igång med mera åkning. Vi ska åka i morgon fast då tar jag nog den andra sitsin med en vanlig carving skida på. (det är inte min egna skida så jag känner mig mindre hemma i den fast den är nog ändå bättre. Jag har beställt en sula till sittskin och två speciella fästen till två par skidor och en klack så jag också kan använda vanliga binningar (fast av typen tävlings nivå, de får ju inte lösa ut!). Hoppas få svar snarast om en skida som jag ev. skulle få köpa till bra pris en Nordica speed Macin Mach 1 på 170 cm. Tror den blir toppen :) Ska till sälen ett förlängt veckoslut i påsk veckan :)

    Kram och njut nu av skidresan med sonen!

    SvaraRadera
  4. När åker du till Åre? Å, jag är så avundsjuk. Längtar tillbaka dit. Det var verkligen ett paradis!

    kram
    Karina

    SvaraRadera