torsdag 28 maj 2009

Ett riktigt skitföretag

Tio dagar har jag varit utan teve och bredband. Först idag kom en tekniker. Ett komplicerat fel, som kräver många timmars arbete, vilket det naturligtvis inte fanns utrymme till idag. Telia, detta j…a företag, som jag blivit beroende av. Jag har bundit upp mig och har allt hos dem (telefon, internet, teve, mobil).
Nödtorftigt kommer jag nu ut på nätet i snigelhastighet, så att jag åtminstone kan kolla mail och bloggar. Det dröjer nog ett par dagar till innan jag får acceptabel hastighet, och teven tillbaka. Ska det behöva vara så?
.

4 kommentarer:

  1. Av och till har problemen varit stora även hos vårt bolag, som är ett annat. Det går under namnet "ComBort" hos oss... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog bara att inse... gräset är inte grönare på andra sidan :-)

    SvaraRadera
  3. Så trist när tekniken krånglar! Man är ju helt off när man inte kommer åt kommunikation och informations tekniken....

    Hoppas de löser problemet fortast möjligt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag var i samma situation förra sommaren. Fast vi hade Glocalnet. Och de kan jag säga inte bryr sig värst mycket. Fem veckor var vi utan internet innan vi lyckades komma loss från dem och byta till Telia. Där funkade det desto bättre. Felet var fixat på två dar. Den tredje dagen ringde teknikern och frågade om allt funkade...
    Hoppas det snart ordnar sig för dig!

    /Karina

    SvaraRadera