tisdag 3 mars 2009

Ett förlag vill träffa mig

Idag hände det. Medan jag fixade middagen i ett sorligt gemensamt kök i skilodgen ringde telefonen. Det var ett förlag. De ville träffas för att diskutera mitt deckarmanus. Kvinnan jag pratade med hade läst de hundra första sidorna noggrant, hon tyckte storyn höll men tyckte att vissa saker måste arbetas om. Hon ville veta om jag ville lägga tid på att göra detta. Om jag ville? Det är klart jag lägger tid på att arbeta om manuset om en utgivning väntar runt hörnet. Jag är helt snurrig nu, hjärtat bankar och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Men en sak är säker, nu väntar mycket jobb då min skidsemester är över. Manuset har jag med mig i datorn, så det är väl bara att hugga tänderna i det på en gång. Eller så väntar jag med det tills jag haft möte med förlaget, så jag vet hur de vill ha så att säga. Ojojoj, det snurrar…

10 kommentarer:

  1. ETT STORT GRATTIS så långt, vad är jag har sagt hela tiden, klart att det kommer att gå bra. Har ju trott på dig hela tiden, nu äntligen. Jag är glad för din skull. Hela familjen hälsar härifrån. Kram syrran!

    SvaraRadera
  2. Men guuuuuuuud vad spännande! Jag fick hjärtklappning när jag läste din rubrik! Är det ett stort eller litet förlag, är det i värmland eller längre bort? Sa de något om när de vill ge ut det?
    Ge lite fler ledtrådar, jag spricker av nyfikenhet!

    kul, kul!

    kram
    Karina

    SvaraRadera
  3. Tjoho! Grattis! Wow! Häftigt! Detta ska bli roligt att följa! Jihii!

    SvaraRadera
  4. jaha då är vi där, är någon förvånad???jag är det då inte. har trott på dej hela tiden annars skulle jag inte ha låtit dej studera när du har ett så välbetalt jobb.Men toppen är inte nådd än på långa vägar men nu börjar vi vandringen.Du fixar detta det vet jag.Skit i datorn nu och ha det skönt för när du kommer hem väntas det kanske väldigt hårt arbete. vi fixar detta, det vet du:) sköt om er.

    KRAM/ mannen

    SvaraRadera
  5. Tack för ert stöd. Jag återkommer om mer detaljer efter mötet.

    Syster: Ja, är det nån som har koll på mitt manus så är det du. Tack för den flitige läsare du är.

    Mannen: Du är en fantastisk människa och betyder så mycket för mig. Utan dig hade det inte blivit något skrivet alls. Tack för ditt stöd och tro på mig. Jag älskar dig.

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  6. Åh vad spännande!!!! Vad häftigt det är att få sitta på första parkett och följa både dig och Karina, mina nyfunna värmlandssystrar, när det börjar röra på sig. Så inspirerande! Håller alla tummar jag har (två!) och ser med spänning fram emot fortsättningen. Heja Värmland! Vilken gullig man du har förresten. Fint inlägg! Har han möjligen en bror? ;)(skojar bara!)
    Kramar, Lina

    SvaraRadera
  7. Hjärtlig Grattis önskar vi på Röjsten

    Kram pappa

    SvaraRadera
  8. Vad kul!!!! Hoppas detta genererar till att de ger ut ditt manus och att du inte behöver ändra mer än vad som är okej för dig.


    Berätta när du veta mmera! :D

    Vilka härliga bilder på sonen och fjället! Vilken go avslutning du valde med en öl och shusi....det är ju sååå gott!!

    ha det bäst!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för era fina kommentarer här i bloggen.

    Lina: Haha, visst är han gullig, han har dock ingen bror, bara systrar :)

    Lena: Sushin var god. Ja, det där med att ändra känns sådär, men vi får väl se vad mötet genererar i. Det blir nog lättare att träffas än att prata i telefon, lite mer förberett också :-)

    Kram på er allesammans

    SvaraRadera
  10. Det här låter jättebra och är inte alls förvånande! Spänd förväntan i Småland, således! Kramar!

    SvaraRadera