lördag 1 november 2008

Grattis mina pojkar


Idag fyller två av mina killar år. Min äldste son föddes för sex år sedan, på sin pappas födelsedag. Då, för sex år sedan, fick min älskade man en födelsedagspresent som jag aldrig mer kommer att kunna ge honom, ett nyfött barn, bara två timmar in på hans egen födelsedag. Kanske var det meningen, att de två skulle dela dag, för mer lika än vad far och son är tror jag inte går att bli.
Sen den dagen för sex år sedan har min man delat firandet med vår son, något som ingen av dem har något emot. Det har roligt och delar en speciell dag tillsammans. Hur stora är egentligen oddsen att ens eget barn ska födas på ens egen födelsedag?
Det har varit ett händelsefyllt år för Albin, som har fått ta del av livet som storebror, och allt vad det innebär. Han har också börjat skolan, vilket har varit en stor förändring, och då enbart positivt. Varje dag har han sprätt upp så lätt från sin nattsömn, ivrig att komma iväg till skolan. Och där, i skolan, är det allra roligast att jobba i böckerna, just nu ”Min andra skolbok”.
Nu dukas det fest igen på Hagen, och Alla helgons dag som det är så har Albin naturligtvis bestämt att det ska vara spökfest!




Morgonens kladdkaka, som beställdes speciellt till frukost.




Smått och stort från året som gått:



Finklädd för sin lillebrors dop.


En helt vanlig sommardag på åkern.





Albin går mot sin livs första skoldag.




På fisketur en fin sommarkväll med pappa.




Bad och lek med lillbrorsan vid vår egen lilla badplats.





Arbetardags, som det ofta är här på gården, och då är det en självklarhet för Albin att få vara med.




Flickorna från USA, som besökte oss under tre veckor i somras. Albin älskade att ha två tonårsflickor i huset att busa med.





Pappa tog Albin med till Göteborg för att se på Monster Jam, en mycket uppskattad upplevelse.





En lerig dag på fyrhjulingen.




På hugget i pisten. Detta var året som Albin seriöst började sin slalomträning, vilket resulterade i en vinst i Rackstad Cup.





Fototmodell tillsammans med klasskamraten Linnéa. När mamma ska jobba kan det hända att de runt omkring får rycka in på diverse uppdrag. Detta är för AN's modesidor, våren 2008.




Snöängel.





En ros till mina älskade pojkar på er dag!


GRATTIS









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar