fredag 5 juni 2009

Traktormek


Äntligen… efter att traktorn har befunnit sig på långvården hela vintern har vi idag skruvat ihop den. Lyften, eller rättare hela hydraulsystemet, har inte fungerat ordentligt. Problem som skulle ha ordnats under vintern, och vips så var det vår och snart sommar och därmed närmar sig höskörden med stormsteg. Då måste ju traktorn vara i ordning. Mycket trixning med spakar och reglage inuti växellådan blev det… men till sist så… vi fyllde olja och startade upp. Och det FUNGERADE. Upp och ner, så nu så… vi är reda att köra hö. Men vi ger väl gräset några veckor till att växa till sig på :-)



I, under, vid sidan, över. Lyfta, vrida, skruva. Göra, och göra om, men sen så...

.

4 kommentarer:

  1. Va roligt att det fungerar så bra med Boy, skall bli spännande att följa er och jag kommer garanterat komma och kolla på er i Malung och med största sannolikhet kommer jag väl starta någon hund jag med.
    Skall bli roligt att få läsa mer om eran träning!
    MVH
    Nathalie

    SvaraRadera
  2. Kan du skruva med traktorer? Jag blir så imponerad!
    Har du hört nåt från förlaget än?

    kram
    Karina

    SvaraRadera
  3. Nathalie: Boy är helt fantastisk att valla med. Han håller ut fint, och vinklar 90 grader på höger och vänster. Och hans ligg fungerar klockrent. Vi har börjat öva kortare hämt nu, fina upptag och framdrivningar.
    Det blir kul att ses i Malung, och vem vet, jag kanske kommer och våldgästar dig dagen innan och tränar lite :-)

    Karina: Jag är utbildad bilmekaniker, men hade du blivit lika imponerad av en man som mekade traktor? :-)

    Kram
    Victoria

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Jag blev imponerad för att det är så ovanligt med kvinnor som mekar med motorer. Att du dessutom är utbilda bilmekaniker gör mig ännu mer imponerad :) Det måste du använda dig av i någon av dina böcker!

    SvaraRadera